وب سایت آشپزباشی: کینوا خواص فوق العاده ای داره و خیلی سبک تر و خوش هضم تر از برنجه .برای کسانی که رژیم غذایی دارن و تصمیم گرفتن گیاهخوار بشن، کینوا یه انتخاب عالی برای تامین کربوهیدراته.

کینوا برای آسیب های کبدی و همین طور مشکلات گوارشی خیلی مفیده، در عین حال چون پروتئین بالایی داره، احساس سیری ایجاد می کنه و جلوی پرخوری رو می گیره. پس اگه تصمیم دارین میزان کالری مصرفی تون رو کنترل کنید، از این دانه اعجاب انگیز بیشتر استفاده کنید.

مواد لازم:

  • کینوا 1/2 لیوان
  • قارچ۱ کیلوگرم
  • لوبیا چیتی۲۰۰ گرم
  • گشنیز۱۰۰ گرم
  • خیار شور۱۰۰ گرم
  • ذرت۲۰۰ گرم
  • آبلیمو۳ قاشق غذاخوری
  • نمکبه میزان لازم
  • فلفل سیاهبه میزان لازم
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

سالاد کینوا با قارچ و لوبیا چیتی

آماده کردن مواد برای تهیه سالاد کینوا با قارچ و لوبیا چیتی:

1. کینوا رو با یک لیوان آب به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

2. قارچ ها رو ورقه ای خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و کمی نمک بپزید.

3. لوبیا چیتی رو از قبل بپزید. (بهتره از شب قبل در آب بخیسونید).

4. از ذرت کنسروی استفاده کنید.

5. گشنیز رو شسته و خرد کنید.

طرز تهیه:

1. کینوای پخته شده، قارچ، ذرت، لوبیا و گشنیز را در کاسه بزرگی مخلوط کنید. به اون نمک، فلفل، آبلیمو و روغن زیتون اضافه کنین. یک الی دو ساعت در یخچال بذارین. سالاد شما اماده سرو شده. نوش جان!



لینک منبع

مطلب سالاد کینوا با قارچ و لوبیا چیتی در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :سالاد کینوا با قارچ و لوبیا چیتی
http://mofidestan.ir/%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%af-%da%a9%db%8c%d9%86%d9%88%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%a7%d8%b1%da%86-%d9%88-%d9%84%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%aa%db%8c/